preskupa investicija

Berlusconi odustao od svog "Pelješca", a Hrvatska?

'26.05.2009.,Brijesta, poluotok Peljesac - Mjesto na kojem bi se Peljeski most trebao spojiti s kopnom. Premijer Ivo Sanader u obilasku gradilista buduceg mosta. Sve u svrhu predizborne kampanje. Ivo
'Grgo Jelavic/24sata'
31.10.2011.
u 16:00

Premijerka je nedavno najavila nastavak radova, ali od toga ipak nije bilo ništa.

Most koji je trebao povezati talijansko kopno s otokom Sicilijom, vrijedan oko osam milijardi eura, vjerojatno se nikad neće graditi.

Najveći luk

Trebao je to biti most s najvećim lukom na svijetu, dugačak 3300 metara, te je bio jedna od ključnih propagandnih točaka predizbornog programa Silvija Berlusconija, koji je čak odlazio postavljati kamene temeljce. Zastupnički dom talijanskog parlamenta je, na prijedlog čelnika oporbene stranke Italija vrijednosti Antonija Di Pietra, izglasao suspendiranje državnog financiranja pripreme gradnje mosta preko Mesinskog kanala.

I Europska unije je, prije nekoliko dana, isključila mogućnost sudjelovanja u financiranju gradnje toga mosta, a prije je bio u europskim planovima. Most od kojega je Berlusconi odustao neodoljivo podsjeća na hrvatsku priču s pelješkim mostom, vrijednim oko dvije milijarde kuna. HDZ-ova vlada, iako za most novca nema, ne odustaje od tog ekonomski neisplativog projekta čija bi svrha bila povezati Dubrovnik s ostatkom Hrvatske. Most, na kojem su bivši i sadašnji HDZ-ovi prvaci najmanje tri puta otvarali radove, ne žele financirati ni europske banke.

Zbog recesije radovi na mostu Pelješac potpuno su stali, a iako je premijerka Kosor prije mjesec dana najavila kako će se radovi uskoro nastaviti, od toga nije bilo ništa. U međuvremenu su tvrtke iz konzorcija kojem je pripala gradnja mosta navodno zaprijetile tužbom teškom 60 milijuna investitoru gradnje, Hrvatskim cestama, što je njihov trošak zbog mirovanja gradilišta.

Iz Hrvatskih su cesta tada odgovorili da tužbe nema, a da je problem izvođača radova što su dosad fakturirali samo 70-ak milijuna kuna. Time je potvrđena i nevjerojatna činjenica da su Hrvatske ceste u most dosad uložile samo 70-ak, a prema nekim informacijama samo 58 milijuna kuna, što je daleko od potrebne dvije milijarde kuna.

I dok HDZ-ova vlada ne odustaje od mosta, čini se da ni Kukuriku koalicija, koja zasad ima najveće šanse osvojiti vlast na predstojećim izborima, od njega neće odustati u potpunosti. Takve su barem poruke slali u javnost ovih dana, ali su ipak naglasili da most nije njihov prioritet. Možda samo iz opreznosti da ne izgube koji glas ne najavljuju povlačenja tog projekta. Na izborima prije četiri godine SDP, ali i HNS, puno su glasnije rogoborili protiv pelješkog mosta. I dok joj Pelješac nije prioritet, Kukuriku koalicija ne odustaje od autoceste prema Dubrovniku koju bi financirala iz cijene goriva i cestarina, odnosno prihoda Hrvatskih autocesta.

Rok 2016. godina

U namjeri da na Pelješcu prikupi koji politički bod prije izbora, aktualna je vlada navodno tražila da Hrvatske željeznice polovicu kredita od EBRD-a ustupe HC-u za most. Riječ je bila o kreditu od 150 milijuna eura, a navodno je 75 milijuna trebalo ići za gradnju mosta, budući da Hrvatske ceste četverogodišnjim programom gradnje cesta imaju osigurano samo 100 milijuna kuna za taj most, što nije dovoljno ni za nabavu materijala kako bi se radovi nastavili.

HŽ i EBRD odbili su taj aranžman pa novac za nastavak gradnje mosta nije namaknut. Rok njegove gradnje produljen je do 2016. godine, ali izvjesno je da će on biti i dulji, bez obzira na to dobije li izbore favorit Kukuriku koalicija ili, manje vjerojatno, uzdrmani HDZ.

Preuzeto sa www.vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?