Falcon Heavy

Ova raketa Amerikance vraća na vrh svemirskih istraživanja

Falcon Heavy (1)
Foto: Nick Kaloterakis/ popscy.com
1/3
26.03.2013.
u 14:53

Uspjeh ove letjelice ključan je za uspjeh privatne kompanije SpaceX, kao i američkog svemirskog programa. Američko ratno zrakoplovstvo već se "predbilježilo" za najam Falcon Heavyja.

Kada kasnije ove godine privatna kompanija SpaceX u svemir lansira svoju raketu Falcon Heavy, letjelica će postati najmoćnija raketa na svijetu.

Jedino je letjelica američke svemirske agencije NASA Saturn V, koja je Amerikance odvela na Mjesec, razvijala više snage od Falcon Heavyja, piše PopSci. Kod raketa je najvažnije mjerilo potisak. Čak 28 motora ove rakete zajedno proizvode 1,723.651 kilogram potiska, što je dovoljno da u Zemljinu nižu orbitu podigne raketu tešku 1,406.136 kilograma i njezin teret težak 53.070 kilograma.

Uspjeh ove letjelice je ključan za uspjeh i privatne kompanije SpaceX, kao i američkog svemirskog programa. Američko ratno zrakoplovstvo već se "predbilježilo" za najam Falcon Heavyja koji bi trebao prevesti dva satelita u orbitu 2015. godine.

 Prva faza

Jedan od najbitnijih elemenata koji ovu letjelicu čini toliko moćnom njezini su Nine SpaceX Merlin 1D motori koji su smješteni na tri raketne jezgre. Motori su identični onima na raketi SpaceX Falcon 9.

U prvoj fazi leta najvažnije su tri raketne jezgre koje "rade" zajedno tijekom polijetanja. Oko 2,45 minute nakon polijetanja središnja jezgra smanjuje potisak, dok dvije sa strane "rade" na najjačoj snazi sve dok gotovo ne potroše gorivo. Potom se dvije bočne jezgre odvajaju od rakete i padaju u ocean, a tada "na scenu stupa" središnja jezgra.

Kod težine tereta više od 45.359 kilograma, Falcon Heavy koristi sustav distribucije goriva koji ga dovodi iz bočnih raketnih jezgri u središnju. Nakon što se bočne jezgre odvoje, središnja ostaje gotovo potpuno napunjena gorivom. Ono što ostaje jest letjelica gotovo jednaka raketi Falcon 9, ali je već visoko u svemiru.

Na vrhu svake jezgre nalaze se spremnici s tekućim kisikom koji su središnjom cijevi spojeni s jezgrom, dok se u nižim dijelovima nalazi kerozin za rakete. Turbo pumpama oba goriva ubrizgavaju se u motore Merlin, gdje se miješaju i šalju u komoru za sagorijevanje.

Druga faza

U drugoj fazi raketa radi pomoću jednog motora Merlin 1D koji je modificiran za rad u vakuumu. Motor se može paliti i gasiti po potrebi, što omogućava da Falcon Heavy preveze različite terete u različite orbite.

Falcon Heavy može nositi kapsulu Dragon koja se trenutačno koristi za opskrbljivanje Međunarodne svemirske postaje, ili teret do 53 070 kilograma, znači više vojnih ili komercijalnih satelita koji su zatvoreni u "čahuri" 13 metara dužine i 5 metara u promjeru. Kada se raketa približi željenoj orbiti, "čahura" se otvori te je teret spreman za postavljanje.

Prekrasan prikaz ove letjelice je za PopSci napravio Nick Kaloterakis.

>>Ruska kapsula Souyz prizemljila se u stepama Kazahstana

>>Ovako je izgledalo lansiranje rakete Falcon 9 na ISS

Preuzeto sa www.vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?