SN Wilson

Ovako izgleda najudaljenija supernova dosad pronađena

supernova UDS10Wil (1)
Foto: NASA
1/4
05.04.2013.

Supernova UDS10Wil, koja je dobila nadimak SN Wilson po američkom predsjedniku Woodrowu Wilsonu, eksplodirala je prije više od 10 milijardi godina.

Svemirski teleskop Hubble američke svemirske agencije NASA pronašao je najdalju supernovu uočenu dosad, piše NASA.

- Ovaj novi rekorder po daljini otvara prozor za proučavanje ranog svemira te nudi nove informacije o tome kako su te zvijezde eksplodirale - kazao je astronom i voditelj tima koji je objasnio otkriće, David O. Jones sa sveučilišta Johns Hopkins u Baltimoreu.

- Sada možemo ispitati teorije o pouzdanosti ovih detonacija za razumijevanje evolucije svemira i njegove ekspanzije - dodao je Jones. Otkriće se dogodilo tijekom trogodišnjeg programa koji je počeo 2010. godine, a cilj mu je bio istražiti udaljene supernove i otkriti na koji način su se promijenile tijekom 13,8 milijardi godina.

Pronalazak i istraživanje udaljenih supernova je snažna metoda za mjerenje ubrzanog širenja svemira. Kliknite na fotografiju u galeriji i dobit ćete objašnjenje što prikazuju.

>>Hubble snimio 'najdublju' fotografiju svemira ikad