ISTRAGA USKOKA

Radnici iz BiH gradili autocestu A1 na crno

autocesta
Arhiva VL
11.01.2011.
u 08:39

Kad bi stekli uvjete za stalni radni odnos, radnici iz BiH bi dobivali otkaze

Pored niza korupcijskih skandala koji se posljednjih dana vežu uz Hrvatske autoceste i građevinsko poduzeće Konstruktor, koji su bili glavni subjekti uključeni u gradnju autoceste kroz Hrvatsku, u našu redakciju stigao je još jedan.

Radnici iz BiH na crno


Prema tvrdnjama naših sugovornika, koji su radili na gradnji autoceste od tunela Sv. Rok do brze ceste prema Pločama, većina radnika koje je preko svojih proizvođača angažirao Konstruktor radila je na crno, bez plaćenih doprinosa i osiguranja. Sustav prijevara, tvrde naši sugovornici, išla je na način da je jeftina, ali vrijedna radna snaga iz Jajca, Livna, Tomislavgrada, Posušja, Rame... cijelo vrijeme radila kao sezonska, bez plaćenih doprinosa i osiguranja. Svakih tri ili šest mjeseci bio bi im produljen ugovor, i to sve dok prema Zakonu o radu RH, nakon tri godine, ne bi stekao pravo na stalno zaposlenje. “E tada bi”, tvrde naši sugovornici, “sezonci dobivali otkaz na način da 15 dana prije tog roka poslodavac kaže ‘ideš malo kući, pa ćemo te zvati’”. Naravno, od novog poziva za rad ni do danas nema ništa, a njihovo radno mjesto zauzeli bi novi sezonci, koji bi bili prevareni na isti način.

Sumnjivi ugovori


Kad se u obzir uzmu rokovi gradnje autoceste kroz RH, broj angažiranog ljudstva i tvrtki koje su kao podizvođači radova bili angažirani na ovoj dionici, gruba procjena govori da je na ovakav način prevareno više od 2000 radnika iz BiH. Naš sugovornik, koji je kao poslovođa radio za građevinsku tvrtku Katić iz Imotskog, tvrdi da je bio svjedokom brojnih prijevara, o čemu je spreman svjedočiti u Uskoku. “Kad sam vido da je Večernjak počeo razotkrivati sve malverzacije oko autoceste, odlučio sam i ja progovoriti, iako bi me svjedočenje moglo stajati radnog mjesta”, tvrdi on inzistirajući na anonimnosti. Spreman je, kaže, govoriti kako je Konstruktor kasnio s plaćanjima i kako je dugovanje prema ostalim tvrtkama kompenzirao davanjem strojeva. Neka agenti USKOK-a ispitaju kako se u gradnji autoceste pojavila tvrtka Georad iz Makarske i čija je ona stvarno vlasništvo te kako je tvrtka Skladgradnja za milijunske pronevjere optužene braće Žužul uzela posao gradnje vidikovca u mjestu Karamatići prema Pločama, nabraja naš sugovornik sve afere koje će, kaže, kad-tad ugledati svjetlo dana.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?