Otvorenost oglašivačima

Instagram se otvorio oglašivačima, prihodi će biti milijarde dolara

Pitanja vrijedna milijarde dolara na Energy Investment Forumu
Thinkstock
20.08.2015.
u 10:23

Među 300 milijuna korisnika Instagrama prošlotjedna promjena prošla je gotovo nezapaženo, ali u industriji je bilo upravo suprotno, novi potez Instagrama smatra se “jednim od najiščekivanijih trenutaka u razvoju oglašavanja.”

Instagram je otvorio svoje sučelje za programiranje aplikacija (API) za oglase. Uspomoć ponuđenih alata, sada svatko može objavljivati oglase u feedu. Ili kako je to u svom izvještaju napisao portal Re/code, marketinški najjača društvena mreža otvorena je za biznis.

Pet puta veći očekivani prihodi

Instagram od oglašavanja sada zarađuje oko 595 milijuna dolara godišnje. S ovom promjenom, očekuje se da će do 2017. zarađivati 2,8 milijardi dolara godišnje i, barem na američkom tržištu, ostaviti Twitter i Google daleko iza sebe.

Tisuće kompanija želi se oglašavati na Instagramu. Prvo, riječ je o jedinoj među vodećim društvenim mrežama (u SAD-u odmah iza Facebooka), koja još uvijek ubrzano raste, lani su rasli 50 posto. Drugi izvor silnog utjecaja Instagrama jest njegova mlada publika do koje je oglašivačima najteže doprijeti. Na Instagramu 44 posto korisnika spada u skupinu 18 do 29 godina, na Twitteru je takvih 33 posto, a na Facebooku 23 posto.

Sporo i oprezno otvaranje oglašivačima

Instagram je dosad bio vrlo oprezan s oglašavanjem. Namjerno su radili na zastarjeli način, kompanije su morale o svakom ugovoru posebno pregovarati s njihovim predstavnicima. Minimalna cijena ulaza bila je 200.000 dolara. Oglase temeljene na fotografijama počeli su testirati tek krajem 2013. Objavljuju ih u feedu s ostalim fotografijama, uz vidljivu napomenu u gornjem desnom kutu da je riječ o sponzoriranom sadržaju.

Pomno paze da takvi oglasi ne zasipaju korisnike i ne narušavaju estetiku i atmosferu mreže.  Vizualni format pokazao se izuzetno efikasan. Korisnici su prijavili 2,8 puta veći odaziv od onoga koji su imali s tradicionalnim formatima oglasa na internetu.  To, i činjenica da je mnogo kompanija odustajalo od ovog oblika oglašavanja jer je bio prekompliciran, uvjerilo je Instagram da se otvori.

Preciznost targetiranja bez presedana

Sada se putem online alata preko partnera Instagrama može jednostavno zakupljivati prostor i targetirati oglase, što će oglašivačima omogućiti skaliranje i usporedivost podataka o zakupu i efikasnosti oglasa koje objavljuju na Facebooku i Twitteru.  Tvrtkama će se otvoriti i mogućnost koju individualni korisnici već imaju, da unaprijed programiraju vrijeme objave oglasa i tako pokreću koordinirane kampanje.

Ovaj potez Instagrama mnogi komentatori uspoređuju s pokretanjem Facebookova API-ja 2011. koji je stvorio tržište oglasa s rastom od 15 milijardi dolara godišnje. Naravno, velik dio marketinškog potencijala Instagrama leži upravo u njegovu vlasniku Facebooku, čije podatke će koristiti za dosad najpreciznije targetiranje oglasa. Spoj Facebookove analitike i Instagramova stila bit će teško pobijediti.

Kako sačuvati korisnike da ne odu na Snapchat

Novi “shop now” gumbovi na fotografijama omogućavaju izravnu kupnju, a gumbovi “learn more” i “sign up” generiraju promet na stranicama kompanija. “Carousel” oglasi omogućavaju prikaz više fotografija odjednom.

Iduće pitanje je hoće li doći do najezde oglasa i hoće li to odbiti najvažnije korisnike Instagrama. Sada se namreži objavljuje višeo do 70 milijuna fotografija dnevno, a sve više ljudi otkriva prednosti Snapchata.

Probna faza pokazala je značajne rezultate Instagram će se navodno i s ovom promjenom zapravo nastaviti oprezno i sporo otvarati oglašivačima a korisnicima dati mogućnost sakrivanja oglasa na svojim feedovima, što će oglašivačima služiti kao dodatna informacija za targetiranje, da se korisnicima koje zanimaju Nike tenisice ne serviraju Hippo kašice.

U probnoj fazi, najuspješniji oglasi imali su desetke tisuća lajkova. Mnoge kompanije ostat će pri “organskom” oglašavanju na Instagramu jer procjenjuju da je ono bolje za njihove ciljeve, objavljivat će divne fotografije i stvarati zajednicu oko svojih profila kao i obični korisnici. Kompanije poput Intela i Virgina takav su način oglašavanja razvile do savršenstva.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?