Zabava

Ove smo konzole obožavali kao klinci, ali samo je jedna najpopularnija

19.10.2020.
u 10:40

Još nas malo dijeli od sljedećeg velikog obračuna konzola kojem ćemo svjedočiti krajem godine, a koji će ujedno pokazati i u kojoj će mjeri pandemija utjecati na prodaju Sonyjevih i Microsoftovih novih konzola, piše Index.hr.

Ovo je ujedno i prilika da se prisjetimo koje su nas to nezaboravne konzole najviše oduševile i obilježile eru.

Radi se o listi od 10 najprodavanijih konzola svih vremena, a ostala mjesta zauzimaju Nintendo 3DS (74 milijuna prodanih uređaja), NES/Famicom (62 milijuna), SNES (49 milijuna), Switch (42 milijuna) i Xbox One (41 milijun).

PlayStation 2 (159 milijuna)

Nasljednik legendarnog PlayStationa pojavio se 2000. i osvojio tržište prepuno snažne konkurencije kao što je Segin Dreamcast, Nintendov GameCube i Microsoftov Xbox. No nitko nije mogao parirati popularnosti ovog bestselera koji je osvojio tržište i zasjeo na tron kao najprodavanija konzola svih vremena.

S preko 3800 igara prodanih u milijardu i 500 milijuna primjeraka dvojka je zadržala popularnost čak i nakon izlaska trojke i tako postala i jedna od najdugovječnijih konzola koja se proizvodila 12 godina.

Nintendo DS (154 milijuna)

U vrijeme izlaska (2004.) DS je bio prava revolucija na tržištu prijenosnih konzola, imao je dva LCD zaslona, ugrađeni mikrofon i podršku za prijenosno spajanje zahvaljujući kojoj ste mogli igrati s više igrača preko Wi-Fija i komunicirati preko servisa Nintendo Wi-Fi Connection.

Osim izvorne verzije, pojavili su se još i DS Lite, DSi i DSi XL, a zajednička prodaja osigurala je konzoli dugovječnost i status najprodavanije prijenosne konzole svih vremena.

Game Boy/Game Boy Color (119 milijuna)

 

Game Boy je bio prvi Nintendov veliki uspjeh na tržištu prijenosnih konzola i premda su prije toga zabilježili uspjeh sa svojom Game & Watch serijom, Game Boy je bio ogroman hit.

Game Gear, Lynx i TurboExpress pokušali su uzeti dio tog kolača i premda su bili tehnološki superiorniji, Game Boy je bio izdržljiviji, manje je trošio i ono bitno, imao je odličnu selekciju videoigara što mu je osiguralo da u različitim iteracijama opstane sve do 2003.

PlayStation 4 (106 milijuna)

Neki će reći da je PS4 Sonyjev povratak u formu iako se u stvarnosti radi o konzoli koja je nadmoć nad prethodnikom pokazala tek nekoliko godina nakon izlaska. Naime, igre za četvorku dugo nisu djelovale kao revolucionaran pomak u odnosu na one s trojke.

Naglasak je u prvom redu bio na društvenoj interakciji i integraciji s drugim uređajima i servisima. Dio uspjeha svakako duguje i lošim Microsoftovim poslovnim potezima koji su glavnog konkurenta osme generacije, Xbox One, uvelike koštali uspjeha u utrci za najpopularniju konzolu.

Naravno, ne smijemo zaboraviti ni činjenicu da je Sony nastavio s praksom izbacivanja izvrsnih ekskluzivnih naslova, a to je nešto što Microsoftu uporno ne polazi za rukom.   

PlayStation (103 milijuna)

Legendarna konzola rezultat je kriminalno lošeg poslovnog poteza Nintenda koji je isprva trebao sa Sonyjem stvoriti konzolu koja je trebala biti zajednički projekt. Međutim, Nintendo je "zabio nož" u leđa svojim kolegama iz Sonyja i bez njihova znanja počeo tajnu suradnju s Philipsom. Bio je to početak osvetničkog pohoda Sonyja koji je odlučio sam nastaviti s proizvodnjom nove, vlastite konzole.

Ne samo da su pokupili neke od najboljih ekskluziva prilagođenih starijim igračima nego su se pokazali i kao konzola budućnosti koja je požderala konkurenciju, u prvom redu Nintendo koji je u isto vrijeme izbacio svoj Nintendo 64 koji je u usporedbi sa PS-om djelovao zastarjelo.

Izlazak prvog PlayStation obilježio je kraj ere konzola koje su koristile kertridže i utabali put za igre na daleko zahvalnijem i jeftinijem mediju - CD-u.

Nintendo WII (102 milijuna)

Nintendo je ponovno ušao na velika vrata u utrci za najbolju konzolu sedme generacije, a ovog puta imali su asa u rukavu.

Osim što su ciljali na širu publiku nego Xbox 360 i PS 3, u igru su ušli sa svojim kontrolerima koji detektiraju pokrete što je bilo potpuno osvježenje koje je i Sony natjeralo da pokuša ponoviti isti uspjeh sa sličnim kontrolerima za četvorku.

No Nintendo je to odradio daleko bolje dok su kontroleri za Sony bili tek jedan od onih dodataka koje ste možda i imali, ali vrlo rijetko koristili. Isto tako, Nintendo se specijalizirao za naslove pa su igrači imali i dovoljno igara prilagođenih upravo Wii Remoteu.

PlayStation 3 (88 milijuna)

 

PS3 bio je ogromna lekcija za Sony, a sve greške koje su učinili popravili su s četvorkom. Naime, u vrijeme izlaska Sonyjev treći pokušaj dočekan je na nož zbog visoke cijene, kompleksne arhitekture procesora i onog najbitnijeg - nedostatka kvalitetnih igara u vrijeme izlaska.

No stvari su se drastično popravile jednom kada se na tržištu pojavio slim model koji je bio manji, manje je trošio i bio puno tiši.

Ipak, tehnički nedostaci nisu bili toliko bitni prosječnom kupcu kojeg su zanimale isključivo igre, a Sony je s vremenom ponudu osjetno popravio i servirao neke od njihovih najboljih ekskluziva.

Xbox 360 (85 milijuna)

Iako se Microsoft doživljavao i nastavlja doživljavati kao Sonyjev najveći konkurent, Xbox 360 je zapravo jedina njihova konzola koja se uspjela približiti PS-u.

Nasljednik Xboxa došao je s teškim naoružanjem, online servisom Xbox Live, bežičnim kontrolerima, Kinectom, prihvatljivom cijenom i odličnim ekskluzivama, a popularnost mu nije narušio ni "crveni prsten smrti", kvar koji je zahvatio velik broj najranijih konzola.

Iako nije bio najpopularnija konzola generacije (nisu previše ni zaostajali), Xbox 360 postavio je nova pravila stavljanjem naglaska na digitalnu distribuciju sadržaja i multiplayer.

Game Boy Advance (82 milijuna)

Nasljednik Game Boy Colora na papiru nije djelovao kao pretjerano ambiciozna ideja već pokušaj da se nastavi tradicija i poboljša kvaliteta GBC-a.

Ipak, uz nekoliko poboljšanja od kojih je ono najvažnije uključivalo punjivu bateriju i IC povezivanje s ostalim uređajima, značajnu je ulogu odigrala činjenica da se konzola u vrijeme izbacivanja pojavila s čak 15 naslova i obećanjem Nintenda da će igrači do kraja 2001. imati čak 60 novih naslova.

Iako kritičari nisu bili oduševljeni, pohvalili su grafičke mogućnosti, ali i naglasili da je veliki nedostatak to što konzola nema osvijetljeni zaslon. U kasnijim verzijama to su promijenili.  

PlayStation Portable (80 milijuna)


Nakon što je Nintendo izbacio svoj DS, bilo je samo pitanje vremena kada će se ostali proizvođači pomamiti za dijelom handheld tržišta i izbaciti svoje kandidate za titulu najpopularnijeg. Postojali su mnogi, ali Nintendo je ponovno imao konkurenciju samo u Sonyju čiji je PSP u vrijeme izlaska, 2004., bio najjača prijenosna konzola, ali u 10 godina postojanja nikada nije uspio dostići DS i u konačnici imao upola manju prodaju. No i dalje je riječ o jednoj od najpopularnijih konzola svih vremena. 2014. prestala je proizvodnja PSP-ova, a dvije godine kasnije zatvorena je i tvornica koja ih je proizvodila.
 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije