Ću-ću:

Napravili su grad, selo, ali i najduže tračnice u Europi

maketa
13.05.2015.
u 10:13

Na maketi je tri i pol godine vrijedno radilo pet maketara uz pomoć četvero kolega. Pod vodstvom Antuna Urbića Backa (62) složili su čak 1050 metara željeznice

Maleni čovječuljci bezbrižno sjede nasred gradskog trga. Odjednom vlakovi staju, mrači se, grmi i sijeva, no kiše nema. Ipak je to samo dio priče koju prikazuje najveća maketa željeznice u jugoistočnoj Europi, smještena u Gundulićevoj 4.Službeno se otvara danas, a na njoj je tri i pol godine vrijedno radilo pet maketara uz pomoć četvero kolega. Pod vodstvom Antuna Urbića Backa (62) složili su 1050 metara željeznice kojom prometuje 80 kompozicija vlakova. Uz nju grade i 300 metara ceste po kojoj će voziti brojni kamioni, autobusi i auti. - Sve je zapravo počelo u mom djetinjstvu. Prvu veliku maketu izradio sam na svom tavanu. On je brzo postao mali i odlučio sam sve preseliti u novi prostor - kazao nam je Antun. Izgled same makete maketari su sami osmislili. U njoj se nalazi veliki grad i sela. Ako ne voze, vlakovi odmaraju na jednom od tri ranžirna kolodvora ili tri stanice. Voze čak 10 centimetara ispod zemlje, a krov tog jedinstvenog tunela ostakljen je kako bi svi mogli pratiti kamo idu. Najviši kolodvor nalazi se na gotovo tri metra visine. Da ga posjetitelji ipak vide, zaslužne su kamere koje šalju sliku na jedan od 12 postavljenih televizora. Svi posjetitelji će, ovu vjernu repliku prave željeznice, moći zasad vidjeti svaki petak i subotu. Ostali dani su trenutačno predviđeni za daljnju izgradnju i održavanje makete.- Na njoj radovi nikad ne staju. Srećom, obitelji nas u svemu podržavaju - kazali su maketari.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?