ANALIZA NDI-a

Večernjak 
drugi po 
utjecaju

novine
Slavko Midžor/PIXSELL
05.07.2013.
u 10:44

U FBiH najviše ispitanika vjeruje Avazu, a potom Večernjaku i Oslobođenju, dok su ostali zastupljeni u zanemarivim postocima

Većina građana Bosne i Hercegovine se o političkim i aktualnim pitanjima informira preko televizije, pokazalo je istraživanje koje je za potrebe američkog Nacionalnog demokratskog instituta (NDI) provela agencija Ipsos. Da im je televizija izvor informacija, odgovorilo je 90 posto ispitanika. Njih 18 posto je navelo internet, a 15 posto ih je kazalo da se informiraju iz novina. Tek potom slijede radio i drugi izvori informacija. Internet je primaran izvor informacija za 42 posto ispitanika starosti od 18 do 29 godina i 54 posto studentske populacije.

Povjerenje medijima

Zanimljivi su rezultati ispitivanja koji se odnose na stav građana o utjecaju politike na medije. Da su bosanskohercegovački mediji potpuno pod utjecajem politike, smatra 41 posto ispitanika, dok još 42 posto vjeruje da su djelomično pod utjecajem politike. To znači da čak 83 posto ispitanika smatra da su mediji pod potpunim ili djelomičnim utjecajem politike. Istraživanje je obuhvatilo i stupanj povjerenja građana u pojedine medijske kuće. Kada je riječ o televizijskim postajama, najveći broj ispitanika u Federaciji BiH je odgovorio da im najtočnije i najnepristranije informacije nudi Federalna televizija (FTV), čak 36 posto. Slijede Hayat i BHT, a potom Nova TV, OBN i HRT. U Republici Srpskoj građani najviše, u broju od 43 posto, vjeruju u istinitost i nepristranost informacija koje im nudi BN TV. Slijede RTRS i Alternativna televizija (ATV).

Među tiskanim medijima, u Federaciji BiH najveći broj ispitanika vjeruje informacijama koje pročita u Dnevnom avazu (28 posto). Iza ove tiskovine po povjerenju čitatelja nalaze se Večernji list i Oslobođenje, a potom u skoro zanemarivim postocima svi ostali. U Republici Srpskoj ispitanici imaju najviše povjerenja u Blic, Press RS i Glas Srpske. Ovi podaci umnogome oslikavaju stvarno stanje utjecaja pojedinih medija i uglavnom se poklapaju s podacima distributera o prodaji novina u BiH. Međutim, zbog nepostojanja neovisnih izvora i istraživanja o čitanosti i gledanosti novina, odnosno televizijskih programa, mnogi mediji manipuliraju podacima kako bi privukli oglašivače i prodali marketinški prostor. Treba istaknuti da je Večernji list jedina tiskovina s cijenom od 1,5 KM, što znači da u svojoj cjenovnoj kategoriji nema konkurencije.

Klix najčitaniji portal

Kada je riječ o alternativnim izvorima informacija, većina ispitanika iz Federacije BiH u NDI-jevom istraživanju, najtočnije informacije pronalaze na portalu Klix.ba, a potom generalno na internetu te na portalima Bljesak.info i Avaz.ba. U Republici Srpskoj su ispitanici kao alternativni izvor pouzdanih informacija naveli generalno internet, a tek potom radio i portale Banjalukalive.com i Blic online.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?