NVO ‘Nova generacija’ proslavio dvije godine ‘plavog telefona’

Djeca zovu zbog nasilja, problema s učenjem, ljubavi...

'gradska...Zagreb...02.09.2009.    Ilica 36, Plavi telefon, volonterka Ana Sepcevic,  Photo: Goran Stanzl/VLM/Pixsell'
'Goran Stanzl/VLM/Pixsell'
19.02.2015.
u 09:50

volonterima su pozivi nekada emocionalno teški i ostave trag na njima duže vrijeme

Crne statistike pokazuju kako je čak 25 posto djece bilo izloženo fizičkom nasilju tijekom svoga života. Mališani i tinejdžeri često se sa svojim problemima nemaju kome obratiti, osim anonimno na “plavi telefon”. Naime, Udruga “Nova generacija” iz Banje Luke jučer je proslavila dvije godine rada savjetodavne telefonske linije za djecu. Prema riječima Snežane Jondža, koordinatorice rada “plavog telefona”, cilj je bio pružanje savjeta i potpore djeci u teškim i kriznim situacijama, a posebno u slučajevima nasilja i eksploatacije. - Budući da su liniju djeca prepoznala u širem kontekstu, otvorena je za sve njihove probleme za koje su im potrebni potpora i savjeti, kazala je Jondža. Značajno je spomenuti kako su od 277 poziva u 2014., više od 130 uputila djeca. - Djeca zovu kako bi potražila savjet ili prijavila nasilje. Savjete traže kada su u pitanju nasilje u obitelji i/ili svom najbližem okruženju, nasilje u školi, problemi s učenjem, odnosi s vršnjacima, problemi u obitelji nevezani za nasilje i sl. - kazala je Jondža dodavši kako im je drago što su djeca prepoznala ovu liniju kao mjesto potpore za sve svoje probleme. U svom radu susreću se i s teškim životnim pričama, pogotovo onih najmlađih. Nekada su pozivi emocionalno teški za volontere, a neki ostave traga na njima i duže vremensko razdoblje. Budući da radimo s osjetljivom kategorijom djece, takve reakcije su potpuno razumljive i očekivane, kazala je Jondža dodavši kako upravo zbog toga tri puta mjesečno održavaju nadzore kako bi volonteri mogli dobiti odgovarajuću potporu i kako bi spriječili “sagorijevanje” u radu. Budući da su ograničeni pozivi samo s jednog operatera, bilo im je, kako Jondža kaže, važno pronaći način da budu dostupni što većem broju djece. - Pored toga, neka djeca se lakše izražavaju pisanim putem i lakše im je ako mogu na taj način dobiti odgovor - kazala je Jondža. Tako je od jučer otvorena nova usluga - e-mail savjetovanje. Sva djeca koja imaju pristup internetu u BiH moći će potražiti pomoć i potporu e-mailom te će na isti način dobiti i odgovor. U planu im je otvoriti liniju prema svim operaterima u Bosni i Hercegovini te se nadaju da će u budućnosti dobiti financijsku potporu kako bi to mogli provesti.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?