društvene mreže postale glavno oružje

‘Fake’ vijesti i objave, umirovljenici te dvojnici u kampanji za lokalne izbore

23.10.2020.
u 21:47

Koronakriza i društvene mreže posve su promijenile fokus izborne kampanje, a u pojedinim slučajevima to je postalo važno oružje za diskreditiranje konkurencije, posve mijenjajući kontekst sadržaja poruka, piše Večernji list BiH

Ovaj svojevrsni hit ovih izbora, uz šaljivu stranu kampanje i traženje dvojnika te izmišljanje slogana i izjava, posve sigurno će utjecati na birače. Veliki broj kandidata od ukupno 30.000, koliko ih je na stranačkim listama, našao se na meti različitih komentara. Zbog jedne izmišljene poruke i “fake” plakata reagirao je i bivši ministar sigurnosti BiH Dragan Mektić, koji je čak na svoj Facebook profil, uz “prikladan” komentar, postavio izmišljeni plakat aktualnog gradonačelnika Livna Luke Čelana s porukom “Sv**imo zajedno”. Da je ovu fotografiju lako opovrgnuti, svjedoči činjenica da Čelan uopće nije kandidat za prvog čovjeka Livna.

Piramide u Visokom

Na društvenim mrežama su i brojne izmišljene poruke, ali, nažalost, i stvarne. Nermin Husukić, SDP-ov kandidat za Općinsko vijeće Maglaja, inače KV vozač, nije demantirao navodnu objavu uz spominjanje pisaca popularnih bajki za djecu. 
“Nisam Andersen, tvorac ‘Braće Grimm’, a ni lažov da vam obećavam kule i gradove. Iako sam optimist po prirodi, u našem okružju čovjek ipak treba biti realan”, napisao je Husukić, koji je prikupio i značajan broj lajkova za ovu i brojne druge stranačke objave. Nevažno što su Andersen i braća Grimm autori vjerojatno svjetski najpoznatijih priča za djecu. Na meti aktivista s društvenih mreža, ali i vrlo brzo u središtu pozornosti, našla se Olga Milanović, kandidatkinja Demokratske fronte Željka Komšića za Općinsko vijeće Vareša. Ovoj 75-godišnjoj liječnici “dodatak” na društvenim mrežama glasio je da “mladima treba dati šansu”, ali i da se sjeća izgradnje piramida kod Visokog. Nije dugo trebalo ni da se kroz Photoshop provuče i plakat kojim se Semir Efendić, aktualni načelnik Novog Grada, našao na meti aktivista, počesto i stranačkih protivnika. Čak i u redovima vlastite političke stranke, koja proživljava frakcijske borbe. Tako se na prepoznatljivom zelenom plakatu Efendić uz poruku “Nastavljamo zajedno” našao upravo s Aljošom Čamparom, koji je odlučio napustiti ovu stranku nezadovoljan događanjima, ponajprije oko županijske vlasti.

Willis i Statham

A Čamparu i Efendića u sarajevskim političkim krugovima smatra se osobama bliskih političkih stajališta. Jedan od najdrastičnijih primjera poigravanja, čak i s fizičkim izgledom kandidata, bio je kod Adisa Misaljevića, čiju su glavu izobličili prikazujući ga puno debljim nego što jest. Nerijetko se, uglavnom vladajuće stranke, kojih još uvijek nema dovoljno istaknutih na plakatima u pojedinim općinama, “časti” porukama “lopovi” ili pak isticanjem drugih političkih opcija.

Uz to, prvi dani pokazali su i šaljivi dio kampanje pa su čak pronađeni i dvojnici pojedinih poznatih osoba. Tako je Adnan Rizvo-Jaro, kandidat SDA za OV Kiseljaka, preko noći postao poznati hollywoodski glumac Bruce Willis koji je odlučio pomoći BiH u važnom trenutku. Ili pak Jason Statham, čiji je dvojnik pronađen na listi za Općinsko vijeće Goražda u imenu Anera Hastora. Posebnu pozornost privukao je Džemal Babić, kojega su poistovjetili s posjetiteljem Oktoberfesta. •

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?