RAZVOJ ŠOPING-TURIZMA UZ GRANICU S HRVATSKOM

Građani RH dolaze u Bihać liječniku, frizeru, servisirati automobile...

04.10.2017.
u 18:37

Zbog blizine i povoljnih cijena proizvoda široke potrošnje te različitih usluga, trgovačke centre u pograničnom području Unsko-sanske županije, poglavito u Bihaću, već godinama, osobito vikendom i praznicima, posjećuju brojni građani RH iz gradova i općina uz granicu s BiH te kupuju sve što im je potrebno, piše Večernji list BiH.

Gostoprimstvo i ljubaznost

Na taj način se u posljednje vrijeme razvija tzv. šoping-turizam, jača domaća ekonomija i povećava izvoz, smatraju u Ministarstvu gospodarstva USŽ-a. Među brojnim građanima iz pograničnih gradova i općina Republike Hrvatske, pa čak i udaljenijih, koji vikendom i praznicima dolaze u Bihać u šoping u trgovačke centre Fis i Bingo je i Nedjeljka Šašić iz Rijeke koju smo u kupnji zatekli sa suprugom. - Ovdje smo usput jer su nam u servisu ugradili plin u automobil. Iskoristimo prigodu pa nešto i kupimo jer su cijene tu znatno niže i puno je toga povoljnije. I usluga je kvalitetna. Jako mi se sviđa gostoprimstvo ljudi jer su dobri i ljubazni - kaže Nedjeljka Šašić iz Rijeke koja u Bihać dođe jedanput godišnje. Dodaje kako kad god dođe u Bihać obvezno pojede ćevape. - Najčešće kupujem prehrambene i odjevne artikle. Što god nam zatreba. Dolazimo popravljati automobile tu, pa čak i kod frizera. Koristimo i pravo povrata poreza na dodanu vrijednost. Često dolazim u Bihać radi rekreacije i odmora, a i rođena sam Bišćanka - kaže Valentina. I Zoran Dubajić iz Srba u Lici često posjećuje Bihać. - Dolazim zubaru, a usput i kupimo neke od osnovnih namirnica. Neke su jeftinije nego kod nas. Koliko je dopušteno za prenijeti preko granice, toliko kupimo - kaže Zoran. Uz domaće, mnogo je i stalnih kupaca iz RH, osobito s područja Gospića, Korenice, Siska, Plitvica, pa čak i Karlovca.

Povećanje prometa

- To su naši svakodnevni kupci, ali su njihovi dolasci dakako intenzivniji u dane vikenda te za vrijeme blagdana. Svaki neradni dan u RH mi osjetimo u smislu povećanja prometa i broja kupaca. Kod nas kupuju sve što je u ponudi. Naravno, koriste pravo povrata poreza te na taj način ostvaruju uštede. Ipak, najviše ih zanimaju namještaj te kućni tekstil jer smo mi u tim asortimanima konkurentniji u odnosu na njihove ponuđače. Osim povoljnih cijena i mogućnosti povrata poreza, dodatna pogodnost za njih dakako je i naš prijevoz kupljene robe na kućnu adresu koji je do 50 km besplatan pa tako pokriva gotovo kompletno ovo područje - kaže Dražena Laštro, marketing-menadžerica tvrtke Fis Vitez. Tatjana Paunoski, rukovoditeljica Službe marketinga tvrtke Bingo Tuzla, kaže kako sam pokazatelj da je u proteklih devet mjeseci podneseno više od 600 zahtjeva za povrat PDV-a govori mnogo. Vikendima je posjećenost iz inozemstva povećana, poglavito iz susjedne Republike Hrvatske. Iz Ministarstva gospodarstva USŽ-a kažu kako se privlačenjem kupaca iz rubnih područja RH u ovdašnje trgovačke centre razvija tzv. šoping-turizam.

- Komparativne prednosti za BiH su dolazak ljudi koji su dobri platiše i kupci, koji troše ovdje novac. Mi na izvjestan način povećavamo svoj izvoz, rješavamo pitanje raznih potrebnih dozvola za izvoz raznih roba tako da to možemo uraditi kroz trgovačku i turističku uslugu te uslugu maloga obrta ili maloga gospodarstva - kaže Anto Marjanović, šef Odjela trgovine, turizma, ugostiteljstva, prometa i veza u Ministarstvu gospodarstva Unsko-sanske županije. 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije