Apsurd

Isti učenici u školi dobiju dobre ocjene, a na testiranju Zavoda za školstvo loše

13.06.2018.
u 12:50

Metode učenja u školama Hercegovačko-neretvanske županije uskoro bi se mogle promijeniti. Naime, Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanja BiH izradila je osam dokumenata na temelju kojih bi trebali biti napravljeni novi nastavni planovi i programi. Razlika između sadašnjih planova i programa i onih koje tek treba izraditi je u metodama, odnosno u ishodima učenja.

Provedena testiranja

Cilj onog što preporučuje Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH učenje je primjene znanja u svakodnevnom životu. Također, predviđa se da novi planovi i programi sadrže informacije prema kojima će se točno znati što dijete treba znati iz svakog predmeta na koncu svakog razreda. - Ti novi nastavni programi ne bi se vodili sadržajem, nego je cilj da, primjerice, djecu podučavamo iz književnosti, a ne o književnosti jer činjenice su nam dostupne danas svugdje - navode iz Zavoda za školstvo Hercegovačko-neretvanske županije. Ipak, ističu, da kako bi došlo do izrade spomenutih nastavnih planova i programa, koji su prilagođeni današnjem vremenu, najprije nadležni moraju usvojiti određene dokumente. O tome koliko je važna izmjena nastavnih planova i programa u osnovnim i srednjim školama, odnosno metoda podučavanja, najbolje govore rezultati testiranja koje Zavod za školstvo Hercegovačko-neretvanske županije provodi već šestu godinu. Riječ je o testovima iz hrvatskog jezika, prirode i društva, kemije, povijesti, stručnih predmeta... a provode se u osnovnim i srednjim školama. Rezultati dobiveni na tim testovima u velikom su raskoraku s ocjenama koje na polugodištu ili kraju godine imaju učenici koji su testirani.

Loše znanje

Naime, nerijetko se zna dogoditi da učenici koji imaju dobre ocjene pokažu neočekivano loše znanje u tim testiranjima. Iz Zavoda za školstvo Hercegovačko-neretvanske županije navode kako cilj tih testiranja nije prozivati učenike, njihove nastavnike i učitelje niti pojedinačno škole, nego na neki način im približiti drugačije metode učenja te nastavni kadar potaknuti da ocjenama ne stvara nekakav lažan privid znanja djece. Također, jedan od ciljeva je i sprječavanje davanja lažnih vrijednosti djeci kroz veće ocjene. Budući da su kroz rad s djecom, odnosno testiranje, uvidjeli koliko učenici ne poznaju vlastitu domovinu, djelatnici Zavoda za školstvo HN županije jedini u BiH izradili su test “Poznajem svoju BiH”, koji je proveden drugu godinu zaredom. Kroz to testiranje napravili su pitanja cjelokupnog znanja iz hrvatskog jezika, prirode i društva, matematike i glazbenog. Prošle godine Osnovna škola Neum u ovom je testiranju, koje je podrazumijevalo primjenu znanja iz spomenutih predmeta, bila najbolja. Ove godine je testirano 120 učenika iz cijele županije metodom slučajnog uzorka, ponovno je ta škola dobro uradila test, ali se vidi pomak i u drugim školama, što pokazuje da nastavni kadar polako usvaja nove metode rada.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?