Potpisani sporazumi o suradnji Gospodarske komore Federacije BiH, Dnevnog avaza i Večernjeg lista BiH

Mediji će imati važnu ulogu u jačanju bh. gospodarstva i potrebi reformi na putu prema EU

09.05.2024.
u 09:21

U Sarajevu su 8. svibnja 2024. godine sporazume o suradnji potpisali direktor Avaz-roto pressa d. o. o. Sarajevo Bojan Varunek, predsjednik Gospodarske komore Federacije BiH izv. prof. dr. sc. Marko Šantić i glavni urednik Večernjeg lista BiH Jozo Pavković. Ovim sporazumima postavljen je okvir za buduću suradnju između institucija, a koji se odnosi prvenstveno na suradnju u području medijske prisutnosti i gospodarstva.

Zajedničke analize

Dva najveća tiskana medija u Federaciji BiH će uz suradnju s Gospodarskom komorom Federacije BiH izrađivati zajedničke analize, pripreme i medijsko izvještavanje projekata iz oblasti medija, gospodarstva i ekonomije. Također, medijsko praćenje i prezentacija gospodarstva te promocija roba i usluga u zemlji i inozemstvu, organiziranje nastupa na sajmovima, organiziranje, prezentacija i promocija, izdavanje promotivnih publikacija i kataloga, prezentiranje gospodarstva posredstvom interneta, glasila Komore i drugih promotivnih aktivnosti definirani su kao jedna od ključnih aktivnosti. Temelj cjelokupne suradnje je na boljem medijskom predstavljanju gospodarstva te ekonomskih razvojnih aktivnosti u kojima sudjeluju Gospodarska komora Federacije BiH i njezine članice. Aktivnosti planirane u okviru strateškog komuniciranja usmjerene su na jačanje položaja i vidljivosti Gospodarske komore Federacije Bosne i Hercegovine na području Federacije BiH. Cilj ovih aktivnosti je povećati vidljivost djelovanja i angažmana Komore u društvu i gospodarstvu, kao i informiranje šire, a pogotovo poslovne javnosti o mogućnostima i prednostima članstva u Komori. Aktivnosti su usmjerene na promociju i vidljivost sektora i udruga koje se nalaze unutar Komore, njihova djelovanja i aktivnosti koje oni provode, kao i javnih ovlasti koje Komora radi uime Federacije BiH. Prvi veliki zajednički projekt u organizaciji potpisnica ovih sporazuma o suradnji je organizacija zajedničke konferencije “Mediji kao komunikator ekonomskih politika” koja će biti održana 29. svibnja 2024. godine u Sarajevu u Radon Plazi. Uz Gospodarsku komoru Federacije Bosne i Hercegovine, Večernji list i Avaz, suorganizator konferencije je i Financijsko-informatička agencija FBiH, a medijski partner Federalna novinska agencija Federacije BiH. Izborom ove teme Gospodarska komora Federacije BiH, Avaz i Večernji list BiH željeli su uputiti na veliki značaj medija u izvještavanju o ekonomskim temama te naglasiti ulogu medija u komuniciranju ekonomskih reformi, strategija i programa. Također, jedna od vrlo bitnih tema je medijska prisutnost pozitivnih priča iz gospodarske sfere bh. društva te kako i koriste li kompanije iz BiH medije u kontekstu promotivnih aktivnosti, društvene odgovornosti, odnosa s javnošću, publiciteta i ukupnog kreiranja imidža bh. gospodarstva. Konferencija će obuhvatiti tri središnje teme u sklopu triju planiranih panela: “Strateško komuniciranje ekonomskih politika”, “Realni sektor u medijskom labirintu” te “Potrošački etnocentrizam i mediji”.

Strateško komuniciranje ekonomskih politika i uloga medija u izvještavanju i komuniciranju bit će obrađeni na prvom panelu konferencije s naglaskom na važnost i značaj izvještavanja o ekonomskim politikama i strategijama u trenutku u kojem se BiH trenutačno nalazi, a to je kandidacijski status i otvaranje pregovora s Europskom unijom. U ovom trenutku ključni izazov za BiH je provođenje strukturnih reformi po pojedinim sektorima društva, uključujući i gospodarstvo te povećanje produktivnosti i ostvarenje ekonomskog rasta temeljenog na održivosti. Ekonomske politike predstavljaju strukturne reforme u oblasti gospodarstva, a odnose se na područja konkurentnosti, otpornosti, održivosti, socijalnih politika i ljudskih resursa. Poboljšanje uvjeta poslovanja, tehnološki razvoj i digitalizacija, uz zelenu i energetsku tranziciju u cilju što većeg udjela obnovljivih izvora energije te povećanje zaposlenosti temelji su na kojima se može graditi uspješna strategija ekonomskog razvoja. Uloga medija u prezentiranju, izvještavanju, komuniciranju i približavanju ekonomskih politika javnosti je nužna i vrlo bitna. O svemu tome na prvom panelu konferencije će nam govoriti eminentni stručnjaci za navedena područja.

Uspješne priče

Drugi panel pod nazivom “Realni sektor u medijskom labirintu” bit će usmjeren na prisutnost gospodarstva i uspješnih bh. gospodarskih priča u medijskom prostoru. Neka od važnih pitanja koja će se postaviti bit će - koliko domaći mediji afirmiraju pozitivne priče iz bh. gospodarstva; mogu li mali poduzetnici uspješno pronaći put do medijskog prostora; postoje li razvijene strategije komuniciranja u realnom sektoru; svodi li se komunikacija na ad hoc komuniciranje po pojedinim temama; bave li se mediji ozbiljno i konzistentno izvještavanjem i komuniciranjem tema iz gospodarstva; kako poduzeća koriste medije za svoje kampanje, odnose s javnošću, prezentaciju društveno odgovornog ponašanja i slično; kreira li i kako bh. gospodarstvo svoj medijski imidž... Panel “Potrošački etnocentrizam i mediji” svoj fokus stavlja na domaće bh. proizvode i usmjerenost potrošača na njihovu konzumaciju i korištenje. Medijska prezentacija domaćih proizvoda u pozitivnom svjetlu, naglasak na kvaliteti i tradiciji, kao i na pozitivnim učincima korištenja domaće proizvedenih dobara i usluga na cjelokupno gospodarstvo kroz izravni utjecaj na BDP teme su ovoga panela. Gospodarska komora Federacije BiH daje veliki značaj domaćoj proizvodnji i slijedom toga trenutačno provodi projekt vizualnog označavanja bosanskohercegovačkih proizvoda i usluga znakovima “BH kvaliteta” (“BH Quality”) i “Izvorno domaće” (“BH Creation”). Znakovi “BH kvaliteta” i “Izvorno domaće” namijenjeni su poticanju razvoja domaće proizvodnje, podizanju razine kvalitete bh. proizvoda, proizvodnih tehnologija i usluga, poticanju stvaralaštva, kreativnosti, izvornosti, razvojno-istraživačkog rada, inovacija i invencije te promociji Bosne i Hercegovine i stvaranju bosanskohercegovačkoga identiteta na svjetskom tržištu.

Pravo upotrebe znaka “BH kvaliteta” dodjeljuje se proizvodima i uslugama koji posjeduju iznadprosječnu kvalitetu i koji su proizvedeni na području Federacije Bosne i Hercegovine, odnosno uslugama koje se pružaju na području FBiH. Pravo upotrebe znaka “Izvorno domaće” dodjeljuje se proizvodima i uslugama koji posjeduju iznadprosječnu kvalitetu, najmanje kao proizvodi ili usluge na razini “BH kvalitete”, a nastali su kao rezultat bh. tradicije, razvojno-istraživačkog rada, inovacije i invencije. Ovaj projekt provodi se u suradnji s Vladom Federacije BiH i Federalnim ministarstvom razvoja, poduzetništva i obrta. Gospodarska komora Federacije BiH u 2024. godini slavi velikih, jubilarnih, 25 godina postojanja i rada te je pripremila niz aktivnosti kojima planira obilježiti ovaj jubilej i podsjetiti na neke od najznačajnijih aktivnosti koje su se događale u proteklom razdoblju. Promocija gospodarstva, povećanje njegove konkurentnosti, pružanje niza edukacija, usavršavanja u suradnji s partnerima iz zemlje i inozemstva, sudjelovanje na europskim projektima, vršenje javnih ovlasti neke su od zadaća i aktivnosti koje Komora kontinuirano uspješno provodi već dugi niz godina. Usmjerenost na povećanje prepoznatljivosti domaćih proizvoda, usluga i kompanija na domaćem, ali i stranim tržištima jedna je od važnih uloga Gospodarske komore Federacije BiH. U sklopu aktivnosti vezanih uz proslavu 25 godina postojanja Komore, a s obzirom na to da u Federaciji BiH nema utemeljene godišnje nagrade za gospodarstvenike, Komora planira organizirati nagradu “Ekonomski uspjeh godine” u deset kategorija. Dodjela nagrada bit će izvršena u sklopu svečane akademije u povodu 25 godina postojanja Gospodarske komore Federacije BiH, a u suradnji s partnerima. S obzirom na to da Dnevni avaz i Večernji list BiH već dugi niz godina promoviraju bh. realni sektor kroz redovite pozitivne priče iz gospodarstva, Gospodarska komora Federacije BiH i ovom prigodom poziva sve svoje članice, ali i ostale gospodarske subjekte da, ako to već nisu, otvore aktivnu suradnju s ove dvije eminentne medijske kuće te nađu vlastite pojedinačne interese, ali i interes za gospodarstvo BiH te cjelokupno bh. društvo.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije