Intervju

Za autoput u Hercegovini još nije riješeno financiranje

Rudo Vidović, ministar prometa i veza BiH
Zvonko Coric
04.05.2010.
u 10:13

Prema zaključcima Odbora za nadzor realizacije projekta koridora Vc potrebno je na spornim lokacijama uraditi projektnu dokumentaciju do određene razine ... U tom smislu predviđen je rok od šest mjeseci za te aktivnosti.

Prošloga tjedna potpisan je sporazum o izboru izvođača i nastavka radova na izgradnji autoceste na dionici Kakanj-Drivuša kroz Bosnu, dok će se na početak radova u okolici Mostara pričekati dok se ne riješe sporovi oko Blagaja i Počitelja, što potiče dio bošnjačkih političkih stranaka. Resorni državni ministar Rudo Vidović najavljuje da će radovi na tom dijelu ipak početi bez obzira na pokušaje stalnih blokada.

Je li točno da je na sastanku 18. 3. 2010. “dogovoreno da se usvoji prostorna osnova za koridor Vc bez ikakvih trasa u zoni grada Mostara, pa tako i dijela za koji ste vi zainteresirani (Bijelo polje, nap. a.)”, kako se to navodi u dopisu koji je direktor Autocesta Federacije Erdal Trhulj uputio vlastima u Mostaru?

Nakon sporne odluke Vlade FBiH o utvrđivanju prijedloga prostorne osnove prostornog plana područja posebnih obilježja od značaja za FBiH “Autocesta na koridoru Vc”, kojom su preglasani ministri iz reda hrvatskog naroda, uslijedio je niz konzultacijskih sastanaka (navodim najvažnije) na razini eksperata koji su imali za cilj predložiti rješenje problema. Tako je na moje izričito traženje i inzistiranje, 4. 11. 2009. održan sastanak na ekspertnoj razini koji je, s ciljem nadilaženja problema, rezultirao zaključcima potpisanim od svih nazočnih eksperata iz Ministarstva prometa i veza, nadležnih federalnih ministarstava, projektanata iz IPSA Instituta i IGH Instituta. Kao nastavak ovih aktivnosti 26. 1. 2010. održan je još jedan ekspertski sastanak kojem su nazočili ministri prometa i veza BiH i FBiH. Ti sastanci rezultirali su zaključcima koje je Odbor za nadzor realizacije projekta koridora Vc (Dragan Vrankić, Rudo Vidović, Vjekoslav Bevanda, Nail Šečkanović i Mustafa Mujezinović umjesto Salke Obhođaša), na sastanku održanom 27. 1. 2010. u potpunosti i usvojio. Usvojena su četiri zaključka, a prvi glasi: “Predlaže se Vladi FBiH da vrati odluku o prihvaćanju prijedloga prostorne osnove, prostornog plana posebnog obilježja područja od značaja za FBiH autoceste na koridoru Vc Ministarstvu prostornog uređenja FBiH, a sukladno zaključcima sa sastanka ekspertne skupine od 4. 11. 2009., posebno kada se radi o lokaciji mosta kod Počitelja i trasi kod Blagaja.” Ovi zaključci, potrebne odluke kao i Zakon o dopuni Zakona o prostornom planiranju i korištenju zemljišta na razini FBiH, prihvaćeni su na Vladi i Parlamentu FBiH, što je i bio uvjet za donošenje konačnih odluka koje su pokrenule proces izdavanja suglasnosti za izgradnju autoceste na koridoru Vc.

U dokumentu se također navodi da će za ‘ovaj prostor Federalno ministarstvo prostornog uređenja dobiti nalog od Vlade Federacije da istraži sve predložene varijante, obavi javne rasprave i u roku od 6 mjeseci dostavi najbolju usuglašenu varijantu’, što će definitivno odgoditi početak radova!?

Prema zaključcima Odbora za nadzor realizacije projekta koridora Vc potrebno je na spornim lokacijama uraditi projektnu dokumentaciju do određene razine koja će dati potrebne podatke za komparativnu usporedbu za određivanje konačne trase na tim lokacijama. U tom smislu predviđen je rok od šest mjeseci za te aktivnosti. Isto tako, to se ne odnosi na odgodu početka radova jer ta dionica nije predmet kredita koji je BiH dobila od Europske banke za obnovu i razvoj i Europske investicijske banke. Kreditni sporazumi odnose se na dionice dužine oko 65 km, i to Kakanj-Drivuša (Zenica jug), dužine 16,0 km, (od EBRD-a 60 mil. i od EIB-a 75 mil. eura), Vlakovo-Tarčin, dužine 19 km, (od EBRD-a 60 mil. i od EIB planirano 120 mil. eura), Dionice Svilaj-Odžak, dužine 11 km, i Počitelj-južna granica, dužine 21 km, (od EBRD-a 60 mil. eura i od EIB-a planirano 120 mil. eura). Dakle, za dionice koje nisu predmet navedenih kredita treba tražiti način financiranja, kreditnim zaduženjem ili modelom javno-privatnog partnerstva izdavanjem koncesije.

Je li točno da ste se Vi složili s takvim scenarijem?
Kao nadležni resorni ministar ja sam jedan od glavnih nositelja aktivnosti na deblokiranju ovoga važnog procesa izgradnje autoceste na koridoru Vc, dakle treba graditi autocestu, a ne praviti scenarije za blokadu gradnje.

Kada se može očekivati početak radova u Hercegovini između Mostara i Počitelja i hoće li u ovome dijelu kasniti radovi u odnosu na dio trase kroz Bosnu?
Paralelno s aktivnostima na utvrđivanju lokacije mosta u Počitelju i trase kod Blagaja, nužno je i definirati model izgradnje (kreditnim zaduženjem ili modelom javno-privatnog partnerstva izdavanjem koncesije), odnosno definirati način financiranja. Početak gradnje na toj relaciji ovisi o tome.

Nedavno su Vaše ministarstvo pojedini autoprijevoznici, poput Polić transa, optužili da nastavljate raniju praksu dodjeljivanja CEMT dozvola poduzećima koja se uopće ne bave međunarodnim prijevozom, dok istodobno propadaju najveće prijevozničke tvrtke?

Dodjela CEMT dozvola za 2010. urađena je na temelju postojećeg zakona, pravilnika te utvrđenih kriterija, tako da su dozvole dobili prijevoznici koji su po utvrđenim kriterijima ispunjavali tražene uvjete.

Što se trenutačno događa s najavom uspostave RTV kanala na hrvatskom jeziku i za koliko godina se može očekivati početak njegova emitiranja?

Uspostava RTV kanala na hrvatskom jeziku je u proceduri. Početak emitiranja nije moguće precizno definirati jer isti zavisi od niza okolnosti koje je još potrebno uraditi, a jedna od njih je i izmjena zakonskih rješenja o Javnom RTV sustavu BiH.

Predsjednica Upravnog odbora BHT-a Marija Putica tvrdi, međutim, da se Vaše ministarstvo prema sadašnjem redoslijedu poteza zauzima za izgradnju redakcije, ali ne i kanala na hrvatskom jeziku. Što je istina?

Ministarstvo prometa i veza je po nalogu Vijeća ministara nositelj aktivnosti na realiziranju zaključka koji glasi: “...da je potrebno odmah pokrenuti postupak osnivanja novog RTV kanala na hrvatskom jeziku unutar Javnog RTV sustava BiH”. Dakle, radi se o novom servisu, a ne redakciji.
Hoće li Mostar u produkcijskome smislu biti opremljen tako da se iz njega neovisno može emitirati program?
Razumljivo je da mora u potpunosti biti opremljen u produkcijskom smislu, ako sjedište servisa bude u Mostaru.

Nedavno je Vijeće Uprave za kontrolu zračnog prometa predložilo kandidata za direktora. Kada se može očekivati da predložite imenovanje direktora jer se kasni s ustrojem ove uprave?
Vijeće Agencije za kontrolu zračne plovidbe sukladno zakonom definiranoj ovlasti utvrdilo je prijedlog imena za vršitelje dužnosti direktora i dvaju zamjenika. Taj prijedlog je proslijeđen Vijeću ministara BiH. Sukladno zakonu, predviđeno je da taj prijedlog potvrđuje Vijeće ministara, tako da vjerujem da će se isti uskoro naći na dnevnom redu Vijeća ministara.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?