Skandal u Karlobagu: Turisti prevareni u Cesarici ili je opet kriva općina za lošu reklamu?

Karlobag.eu/Domagoj Skledar
31.07.2023.
u 20:01

Istraživanje navodne turističke prevare razotkriva još veće probleme lokalnih vlasti. Potrebna bolja regulacija i odgovornost komunalnog redarstva.

U posljednjih nekoliko dana, hrvatska javnost, ali iz nekog neobjašnjivog razloga i mediji u susjednoj Srbiji, bili su preplavljeni pričama o navodno prevarenim turistima u malom primorskom gradiću Karlobagu, točnije, u naselju Cesarica. Kako bi osigurali objektivno i temeljito izvještavanje, redakcija karlobag.eu odlučila je dublje istražiti ovaj slučaj, pogotovo s obzirom na to da se sve to dogodilo na kućnom pragu njihovog glavnog urednika.

Njihov tekst prenosimo u cijelosti

U subotu, 23. srpnja 2023. godine, naš glavni urednik zaprimio je neobičan telefonski poziv. Njegov susjed iz Cesarice javio je da su se pred kućom pojavili turisti koji tvrde da su rezervirali smještaj u apartmanima našeg urednika. Gosti, međutim, nisu imali kontakt broj vlasnika smještaja niti agencije preko koje su navodno rezervirali, ali su znali kućni broj - broj koji se, kako se kasnije ispostavilo, ne odnosi na kuću našeg urednika. Kada su susjedima pokazali slike smještaja koje nisu odgovarale izgledu kuće našeg urednika, on ih je uputio da se obrate Turističkom uredu u Karlobagu.

Naš urednik u tom trenutku smatrao je da je cijeli slučaj završen. Već je ranije ove godine došlo do slične zabune, stoga je pretpostavio da se radi o još jednom nesporazumu koji će biti brzo riješen. Ali, kako se kasnije ispostavilo, priča je tek počela dobivati na zamahu.

U ponedjeljak, 24. srpnja 2023. godine, nakon što je stigao u Cesaricu, naš urednik saznao je da je popularni hrvatski news portal Index.hr objavio vijest o prevarenim turistima u Cesarici. Želeći istražiti cijelu situaciju, naš urednik posjetio je Policijsku postaju Karlobag, gdje su bili iznenađeni objavom neistinitih informacija. Naime, prema njihovim riječima, nije došlo do prevare. U potrazi za više informacija, naš urednik posjetio je i Turistički ured Karlobag, gdje je dobio dodatne podatke o cijelom događaju od kao i uvijek pohvalno uslužnih djelatnica.

Naime, u nedjelju, 23. srpnja 2023. godine, u pratnji policijskog službenika, gosti koji su tvrdili da su prevareni posjetili su Turistički ured Karlobag. Tvrdili su da ne postoji smještaj koji su platili, ali nisu mogli pružiti ime agencije, točnu adresu smještaja, telefonske brojeve ili web-adrese vlasnika apartmana ili turističke agencije. Imali su samo IBAN na koji su izvršili uplatu. Nisu ni u policijskoj postaji ni u turističkoj zajednici pokazali slike smještaja koje su ranije pokazali susjedima našeg urednika, što bi vjerojatno odmah riješilo problem.

Turistički ured Karlobag, suosjećajući s gostima koji su se našli u neugodnoj situaciji, organizirao je smještaj za njih u hotelu. U ponedjeljak, 24. srpnja 2023. godine, u Turistički ured Karlobag došao je iznajmljivač s istim kućnim brojem kao i naš urednik, ali s drugim nazivom ulice (koja nije naziva Cesarica) i prijavio da mu nisu stigli gosti. Tada je postalo jasno da se radi o velikoj zabuni.

Ovaj slučaj ukazao je na veći problem koji se odnosi na oznake ulica koje Općina Karlobag i katastrofalno komunalno redarstvo ne održavaju kako treba. Nezakonito korištenje zakonom propisanih oznaka u privatne svrhe i zabrinjavajuća razina znanja i motivacije lokalnih vlasti samo su dio problema. Istovremeno, općinske vlasti ulažu napore u izgradnju „Potemkinova sela“ - nepotrebnih spomenika samim sebi sa mutnim tokovima novca u vidu šetnica uz more, podsjećajući na najgore zločince kroz povijest kao što su bili Tito, Staljin, Hitler, Kim Il-sung i njegovi neslavni nasljednici koji su već za života sebi dizali spomenike umjesto da su svojim sugrađanima poboljšali osnovne uvjete za život.

U međuvremenu, u općini samo manji broj kuća u središtu Karlobaga ima kanalizaciju, a primjerice Lukovo Šugarje ni 78 godina nakon komunističke kazne za domoljublje i dalje nema vodovod, unatoč otvaranju radova na istom svakih nekoliko godina od strane lokalnih i globalnih "patriota".

Zanimljivost ove vijesti su komentari čitatelja na srpskim medijima i njihovo spominjanje granica koje očito i dalje mnogi priželjkuju i to ne samo „tamo daleko“. Ovakvo sramotno razmišljanje događa se i tamo gdje bi se najmanje trebalo očekivati, što pokazuje duboko ukorijenjene političke i nacionalne tenzije koje još uvijek postoje na ovim prostorima.

Sve u svemu, ova situacija pokazuje složenost turističke industrije u našoj zemlji i potrebu za boljom regulacijom i održavanjem infrastrukture koja služi našim građanima, ali i gostima iz drugih zemalja.

Kada općina nije sposobna (ili voljna!?) pružiti minimum higijenskih potreba svojim žiteljima, a pojedinci zarađuju na megalomanskim projektima „cenzurirani pridjev“ država mora spasiti svoje građane od samovolje i torture samoprozvanih „domoljuba“.

Ovakve situacije, iako rijetke, pružaju jasnu sliku o tome što se može dogoditi kada nema jasnih smjernica i regulative. One također ukazuju na to koliko je važno da svi uključeni akteri, od vlasnika smještaja do lokalnih vlasti i samih gostiju, preuzmu odgovornost i djeluju u skladu s pravilima i najboljim praksama.

Ovakvi incidenti mogu uzrokovati nepotrebnu tjeskobu i stres za putnike, a mogu i potkopati povjerenje u lokalnu turističku industriju, a sve zbog lošeg upravljanja nesposobnih birokrata koji očito nisu dorasli zadatku što se žalosno očituje kroz brojne analize i statistike u općini Karlobag. Stoga je važno da se ovakve situacije rješavaju brzo i učinkovito, i da se poduzmu koraci kako bi se spriječile u budućnosti.

S obzirom na sve ovo, apeliramo na sve dionike u turističkom sektoru da pokažu veću odgovornost i proaktivnost, te još jednom molimo čelnike općine i komunalno redarstvo da privatni ego, osobne fobije, zabrinjavajuće frustracije i nestručnost stave u „prihvatljive“ okvire kako bi cijela općina prestala biti žrtva njihovih privatnih interesa i dokumentiranog manjka znanja.

Naša Hrvatska je prekrasna destinacija s bogatim kulturnim i prirodnim resursima, a mi Hrvati smo dužni osigurati da svaki posjetitelj koji poštuje Hrvatsku državu, naciju, kulturu i vjeru ima ugodno iskustvo. Zajedno možemo raditi na tome da se osigura da Hrvatska ostane sigurna, gostoljubiva i atraktivna destinacija za turiste. A, ako netko osobne interese stavlja ispred interesa domovine, zavičaja i ljudi nema te stručnosti koja ga može opravdati u bilo čemu. A, još gore je kada stručnosti uopće i nema!
 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?