Autocesta od Konjica do Mostara i tunel Prenj trebaju biti gotovi 2031.

19.10.2023.
u 09:44

Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) izabrala je konzultante na projektu izgradnje dionice koridora Vc Ovčari - tunel Prenj - Mostar sjever. Ova dionica uključuje tunel Prenj koji će biti dug oko 11 kilometara, odnosno jedan je od najdužih ove vrste u Europi, objavljeno je na internetskoj stranici EBRD-a. Riječ je o ugovoru za konzultantske usluge na izgradnji projekta, uključujući zaštitu okoliša. Vrijednost ugovora je oko 9 milijuna eura. Planirani datum završetka je 7. travnja 2031. godine.

Posao je dobio konzorcij od tri austrijske i jedne slovenske kompanije. Tunel Prenj, generacijski pothvat koji će zbog svoje kompleksnosti uslijed iznimne geografske zahtjevnosti predstavljati tehnički najsofisticiraniji projekt u povijesti građevinarstva na ovim prostorima, a iz kuta struke priliku za pokazati najbolje u svladavanju planinskog masiva, trebao bi biti ugovoren do kraja godine.

Tunel je lociran u središnjem masivu planine Prenj i s dužinom od 10,45 kilometara (sa svim pristupima oko 12 kilometara) bit će deveti najduži cestovni tunel u Europi, a prvi je takav tunel u Bosni i Hercegovini koji prelazi granicu od šest kilometara.

Konceptualni idejni projekt za tunel Prenj je završen. Izgradnja i opremanje obiju tunelskih cijevi radit će se usporedno. Kako bi se rizik investitora sveo na minimum u pogledu cijene izgradnje te odabrani izvođač mogao što prije započeti s radovima, u dogovoru s vanjskim suradnicima urađen je niz priprema koje uključuju sveobuhvatne geološko-geotehničke i geofizičke podloge. U pogledu prednosti koje se mogu očekivati u kontekstu prometne uvezanosti i protoka ljudi i roba, sigurnosti i učinkovitosti, izgradnjom tunela Prenj vrijeme putovanja na relaciji Sarajevo - Mostar skratit će se s dosadašnja dva sata na nešto manje od jednog sata, što u konačnici dovodi do skraćenja puta za 31 km i značajno ubrzava prijevoz ljudi, roba i usluga.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?