povijest prometnih veza

FOTO Pogledajte kako je izgledao tunel Ivan kroz povijest

Autoceste FBiH
08.10.2021.
u 19:38

Planina Ivan predstavlja, na neki način, slovo "i" u nazivu Bosne i Hercegovine. Na ovom prostoru su postojali ključni putevi tijekom mnogo proteklih stoljeća.

Povodom proboja tunela Ivan, zanimljivo je osvrnuti se na povijest prometnih veza preko možda i najpoznatijeg planinskog prijevoja u BIH.

Planina Ivan predstavlja, na neki način, slovo "i" u nazivu Bosne i Hercegovine. Na ovom prostoru su postojali ključni putevi tijekom mnogo proteklih stoljeća.

Prvi tunel dužine 645 metara kroz planinu Ivan izgradila je Austro-Ugarska monarhija krajem 1880-ih godina u sastavu izgradnje željezničke pruge uskotračnog kolosijeka, objavile su Autoceste FBiH.

Foto: Autoceste FBiH

Drugi tunel dužine 3.230 m izgradila je Kraljevina Jugoslavija ranih 1930-ih godina u cilju unaprjeđenja austrougarske pruge. Ovaj tunel je tijekom nekoliko sljedećih desetljeća bio najduži tunel u Bosni i Hercegovini. Tunel je danas u upotrebi za željezničku prugu normalnog kolosijeka.

Foto: Autoceste FBiH

Kasnih 1970-ih godina prvi tunel je doživio potpunu preobrazbu kada ga je SFRJ proširila i prepravila u dvosmjerni cestovni tunel magistralne ceste M-17.

Foto: Autoceste FBiH

"Probojem probojem tunela Ivan dužine 1.741 m imamo treći po redu i to dvocijevni tunel autoceste A1 na Koridoru 5C, čiji početak korištenja očekujemo na ljeto 2022. godine".

Foto: Autoceste FBiH

Okončanjem izgradnje dionice autoceste A1 Tarčin – Konjic preko Ivan-sedla postojat će sljedeće prometne veze:

Srednjovjekovni karavanski put

Stari kolski drum

Željeznička pruga Sarajevo – Ploče

Magistralna cesta M-17

Autocesta A1
 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?