Plaće i mirovine u BiH ne prate rast cijena, brojnima i kupnja kruha postaje luksuz

Trgovina
02.03.2024.
u 15:34

Dok cijene osnovnih životnih namirnica u BiH rastu, džepovi bh. građana sve su plići. Mjesečna zarada većine bh. građana svela se uglavnom na kupnju osnovnih životnih namirnica i plaćanje režija. O luksuzu nitko i ne razmišlja. Teška situacija Tvrde to iz udruga za zaštitu potrošača, navodeći da se građani nalaze u vrlo teškoj situaciji. - Više se ne razmišlja može li se jednom godišnje otići na ljetovanje ili zimovanje, nego mogu li se kupiti osnovne životne namirnice. Svjedoci smo da je proteklih dana došlo do povećanja cijena kruha. Došli smo do situacije da i kupnja kruha postaje neka vrsta luksuza. Više se razmišlja o pravljenju kruha od brašna doma nego o kupnji gotovog. Svako, pa i najmanje poskupljenje udar je na građane, što se osobito odnosi na umirovljenike i socijalno ugrožene - priča za Večernji list Zoran Petoš iz Udruge za zaštitu potrošača "Don". Dodaje kako je povećanje minimalca u RS-u dovelo do vala poskupljenja. - U Republici Srpskoj povećan je minimalac. E sada, kada treba radnika platiti 900 KM, rješenje je da se podignu cijene određenih proizvoda. To definitivno ne podržavamo. Vrlo su jasni izračuni. Kada govorimo o pekarnicama koje su podignule cijene, znamo da cijena brašna nije porasla i mislim da nema osnove za poskupljenja, a brojni sada koriste ovu situaciju da dignu cijene proizvoda i usluga. Na razini cijele BiH slobodno je formiranje cijena, ali mislim da osnovne životne namirnice trebaju imati ograničenu maržu kako bi se time spriječilo divljanje cijena koje je na području BiH prisutno od pojave pandemije koronavirusa, a onda je počeo i rat u Ukrajini. Imamo i javna komunalna poduzeća koja su imala veliki broj zaposlenih na minimalcu, nekvalificiranih radnika kojima se moralo povećati plaću. No jedino rješenje koje ta poduzeća nude je povećanje cijena usluga i opet sve ide na teret građana. I to je jedan začarani krug, a rast plaća i mirovina definitivno ne prati rast svih ostalih cijena. Svi se pravdaju istim argumentima. To je ista priča kao s gorivom. Kada poskupi gorivo, isti dan sve poskupi, a kada dođe do pada cijena, onda govore da se troše stare zalihe i to je to. I upravo zbog cijelog odnosa prema ljudima i poigravanja njima, ljudi masovno odlaze. Problema je mnogo, a rješenja nitko ne nudi - kaže za Vecernji.ba Petoš u razgovoru. Žalbe potrošača Pitali smo ga je li se povećavao broj žalbi potrošača. - Lani smo imali više od 2500 žalbi potrošača, a prethodne 2240. Svake godine raste broj žalbi i razlozi su različiti. Ono na što se ljudi najviše žale su usluge od općeg ekonomskog interesa, a to su toplane, vodovodi, komunalna poduzeća, elektrodistribucija i slično. Slijedi trgovina, od bijele tehnike do odjeće i obuće. Vrijednost proizvoda na koje su se žalili je raznolika - od škara za grožđe od 7,50 KM do traktora od 130.000 KM. I to je dobro. Mi potičemo da se reagira na nepravilnosti jer zakon ne poznaje cijenu proizvoda, nego njegovu ispravnost. Ljudi postaju sve informiraniji, što dovodi do toga da raste i broj žalbi - zaključio je Petoš.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?