Prometnica duga oko 15 km bit će završena u roku od tri do pet godina

Završetak južne obilaznice ključan za Grad Mostar

21.01.2022.
u 21:38

Izgradnja mostarske južne obilaznice od ključnog je značaja za prometno rasterećenje Mostara, a završetak kompletne prometnice duge oko 15 kilometara očekuje se u roku od tri do pet godina. Južna obilaznica podijeljena je na četiri dionice, prva je završena, izgradnja druge je u tijeku, a u pripremi je izgradnja treće i četvrte dionice, kazao je u razgovoru za Fenu načelnik Odjela za strateško planiranje i upravljanje projektima Federalnog ministarstva prometa i veza Renato Škrobo.

Od Međina do Varde

- Prva dionica od Međina do rotora Varda je završena u dužini od 7 kilometara i njome se promet već odvija. Druga dionica od rotora Varda odnosi se na vijadukt Marijanovića Draga i pristupne ceste u dužini 1,7 kilometara i ona je u procesu izgradnje. Tu nam je rok završetka 10. srpnja 2022. godine i prema našim planovima i izvješćima, mislimo da bi se taj rok trebao ispoštovati - kazao je Škrobo.
Izgradnja prve dionice koštala je 6,1 milijun maraka, a druge 8,9 milijuna maraka.
Što se tiče treće i četvrte dionice, po Škrobinim riječima, treća dionica je spremna za izgradnju i tu se čeka suglasnost kreditora Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) za zaključenje ugovora. Škrobo je kazao kako u ovom trenutku ne postoje čvrsti rokovi za preostale dionice, no procjena Federalnog ministarstva prometa i veza je da bi mostarska južna obilaznica mogla biti u potpunosti završena najkasnije za pet godina. S obzirom na to da se sav teretni promet u ovom dijelu Hercegovine odvija gradskim ulicama Mostara, dovršetak južne obilaznice iznimno je bitan za rasterećenje prometa u gradu.
- Moram naglasiti da je ovaj projekt od prioritetnog značaja za Mostar i cijelu Hercegovinu, jer bi se čitav tranzitni teretni promet izmjestio iz središta Mostara i svi tegljači i kamioni umjesto kroz grad ići će južnom obilaznicom na M-17 i nadamo se na buduću autocestu - istaknuo je Škrobo.

Rasterećenje grada

Još jedan veliki prometni problem u Mostaru je sjeverni ulazak u grad, odnosno spoj magistralnih cesta M6.1 i M17, gdje se često u vrijeme prometne špice stvaraju gužve i zastoji.
Škrobo je kazao kako je izrađena glavna projektna dokumentacija uređenja tog raskrižje, kojom je predviđena izgradnja tunela za lijevo skretanje iz smjera Mostara prema sjeveru. U tijeku je rješavanje imovinsko-pravnih poslova koje vode mjerodavne službe Grada Mostara. Procjena troškova je 500.000 KM za izvlaštenje, 4,5 milijuna KM za same radove te 135.000 KM za nadzor.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije