sezona i problemi

Bez pomoći turizmu upitna je i egzistencija tisuća obitelji u BiH

03.06.2021.
u 21:00

Čak 27 puta više turista ove godine u travnju stiglo je u BiH u odnosu na prošlu godinu. Ostvareno je i 10 puta više noćenja u odnosu na isti mjesec prošle godine. Podatak je to Federalnog zavoda za statistiku koji ulijeva nadu u kakav-takav oporavak bh. turizma, piše Večernji list BiH. 

Ublažiti mjere

No, ono što je stvorilo dodatni trn u oku stranim turistima, ali i turističkim djelatnicima odluka je Vijeća ministara prema kojoj strani turisti u BiH mogu ući jedino pod uvjetom da imaju negativan PCR test, bez obzira na to imaju li potvrdu o preboljenom koronavirusu ili su prethodno cijepljeni. Nakon odbijene odluke Vijeća ministara da se stranim turistima omogući lakši ulazak u državu, brojne su reakcije. Nevenko Herceg, predsjednik Vlade HNŽ-a, istaknuo je kako je ova odluka iznimno loša za turistički sektor i turističke radnike u BiH. - Svjestan sam u kakvoj se poziciji naši gospodarstvenici nalaze. Razdoblje pandemije COVID-19 zaustavilo je brojne aktivnosti vezane za turizam, što iziskuje što veću ozbiljnost i odgovornost u ponašanju i radu svih odgovornih i na svim razinama. Očekujem kako će Vijeće ministara BiH ipak ostaviti politiku sa strane i žurno donijeti odluku kojom će se omogućiti jednostavniji prelazak državne granice i time podržati sektor turizma u BiH. Svi moramo biti svjesni da je turizam, pretrpjevši snažne posljedice pandemije, danas na koljenima. Ne smijemo pogrešnim potezima ugasiti nadu u spas i oporavak ovog sektora koji je strateška gospodarska grana, osobito u HNŽ-u, i za koju je izravno vezana egzistencija tisuća obitelji - zaključio je Herceg.

Promotivna kampanja

Dok se čeka nova odluka o ublažavanju mjera za ulazak stranaca u BiH, brojne lokalne zajednice već neko vrijeme vrijedno rade na promoviranju bh. ljepota i privlačenju domaćih turista u svoja mjesta. I turistički radnici jedinog bh. grada na moru uvelike rade na promotivnoj kampanji za nadolazeću sezonu. Tako su u suradnji s neumskim vlastima kreirali i slogan kojim se ovaj grad želi brendirati: “Osjeti, doživi i zavoli Neum!”. Poseban fokus stavili su na promociju turističke ponude u susjednoj Srbiji, čiji su državljani lani činili 25 posto od ukupnog broja turista koji su odmarali u njihovu gradu. I grad na zrnu soli, Tuzla, već je godinama zanimljiv turistima koji uživaju u njegovim Panonskim jezerima, a direktor JKP Panonika Maid Porobić za Fenu je kazao kako se nada da će sa sunčanijim danima jezera početi raditi u punom kapacitetu. - Očekujemo da će posjet Panonici ove godine biti dobar i bit će primijenjene sve preventivne epidemiološke mjere. Sudeći po velikom zanimanju građana, očekujemo da će Panoniku ovog ljeta posjetiti više od 250.000 gostiju - naveo je Porobić za Fenu. Turistički “bum” događa se i u najjužnijem bh. gradu Trebinju, omiljenoj destinaciji ljudi iz regije, a u kojem popuštanjem mjera broj posjeta konstantno raste. •

 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije