Međunarodni sajam gospodarstva “Mostar 2016.”

Sajam ima sociološki značaj, ovo je prilika za zbližavanje naroda

BiH,13.04.2016.Mostar,Rodoc, drugi dan sajma   Photo:Stojan Lasic
Foto: Stojan Lasić
1/6
14.04.2016.
u 07:00

Drugog dana Međunarodnog sajma gospodarstva “Mostar 2016.”, ekipa Večernjeg lista posjetila je sajam kako bi čitateljima prenijela dio atmosfere s ove manifestacije. Nakon protokolarnog dana kad su sajam uglavnom obišli političari iz zemlje i regije, jučer su štandove ispunili posjetitelji, od građana svih generacija, do onih koji na sajmu žele ostvariti poslovnu suradnju, piše Večernji list BiH.

Raznolika ponuda

Na samom ulazu u 1. paviljon dočekali su nas tamburaši, a ono što je posebno privuklo našu pozornost je štand Hercegovačkog stapa gdje se u ovećoj tavi čak i kuhalo. “Na štandu Hercegovačkog stapa Vinkovčani, zajedno s profesorom Medićem, rade jedan umak od dimljene puretine, svi proizvodi koji se nalaze u njemu nalaze se na štandu Hercegovačkog stapa - dimljena puretina, mladi poriluk, majčina dušica i malo goruščice i to je naša tajna. Naravno, sve se priprema na maslu, napravljenom u hercegovačkom drvenom stapu, a sam recept ostat će tajna”, kazao nam je veseli “kuhar”. Oduševljenje nisu krili ni posjetitelji. “Meni se osobno sviđa raznolikost ponude koja je stvarno odlična. Turska je ove godine zemlja partner i oni su se zaista potrudili prikazati svoju kulturu, hranu kao i turističku ponudu našim građanima. Ima dosta sad već standardnih štandova koji su zaista odlični, na sajmu se uistinu ima što vidjeti”, kazala je Selma Jakupović. Isto mišljenje dijeli i Anka Lasić, koja kaže da je prvi put na sajmu te je zadovoljna ponudom. Pronašla je mnoštvo zanimljivih stvari. Ima i onih koje ponuda sajma nije baš oduševila poput mladog bračnog para iz Mostara, koji kažu da svake godine posjete sajam, ali da je već godinama gotovo sve isto, ista ponuda i isti izlagači. Ipak, više je onih, poput Ive Mikulića, koji su mišljenja da se ima što vidjeti. “Ovo što sam do sada uspio razgledati izgleda jako lijepo. Skoro svake godine posjetim Mostarski sajam. Poboljšanja ima, ali izgleda da ona i nisu toliko velika. Stekao sam dojam da neke velike tvrtke zaobilaze sajmove i da više ulažu u neke digitalne promocije, ali je, u svakom slučaju, lijepo”, kazao je Mikulić.

Dojmovi izlagača

Mišljenje smo potražili kod izlagača kako domaćih, tako i stranih, čiji su dojmovi različiti, ali uglavnom pozitivni. Bh. kreatorice Marijana Dukić, Maja Mišić i Novi nakit svoje proizvode predtavili su na zajedničkom štandu koji je privukao veliki broj posjetiteljica koje si žele priuštiti unikatnu torbu, nakit ili haljinu. “Prvi put izlažem na Sajmu gospodarstva Mostar, jako je lijepo i dosta posjećeno. Drugi dan je dosta više posjetitelja nego na samom otvaranju. Smatram da je naš nastup na sajmu uspješan jer je štand posjetilo puno zainteresiranih klijenata. Jako sam zadovoljna s obzirom da je naš štand i prodajni. Bojim se da do kraja sajma na štandu više neće biti proizvoda”, kazala je Marijana Dukić. Sajmom je zadovoljna i Maja Mišić. “Organizacijom sam prezadovoljna i mislim da je ove godine sajam zaista najbolji do sada, a i posjet je jako dobar tako da imam samo riječi hvale”, kazala je Mišić. Na štandu proizvoda od kože proizvođača Unikat iz Visokog kazali su nam kako je posjet ove godine solidan. “Već nekoliko godina izlažemo na Mostarskom sajmu, bilo je i boljih godina što se tiče posjećenosti, ali je bilo i gorih. Kupaca ima posebno iz razloga što imamo i sajamske popuste pa dosta posjetitelja želi to iskoristiti”, kazali su izlagači iz Visokog. Sa Visočanima se slažu i izlagači iz tvrtke Lamaruž iz Gruda koji su na sajmu izložili prirodnu kozmetiku. Sajmom su zadovoljni i strani izlagači poput obiteljske tvrtke Taneski iz Ohrida - Makedonija. “Dolazimo već treću godinu na Mostarski sajam, mi smo proizvođači nakita ohridski biser. Vrlo smo zadovoljni Mostarskim sajmom, kako organizacijom, posjetom, tako i smještajem. Ove godina je puno bolje posjećen”, kazao je Taneski. “Turkish Leather Council” je organizacija koja promovira tursku kožu na sajmovima diljem svijeta. Arda Turan, poznati nogometaš, igrač Barcelone, postao je 2016. zaštitno lice organizacije. “Došli smo i iz razloga da unaprijedimo odnose dviju zemalja, nismo došli ovdje prodati neke stvari. Sve što imamo su samo izložbeni modeli, više smo tu da uljepšamo sajam i nađemo partnere”, kazao nam je Hakan Ozan. Prvi put Gospodarska komora Srbije nastupa na sajmu kao jedinstvena komora. “Ovo je jedna od najznačajnijih manifestacija sajamskog tipa koja ima važan kulturološko-sociološki značaj. Ovo je prilika i za zbližavanje naroda. Naravno, ekonomski parametri su prioritet”, kazao je Ješa Erčić, direktor Sektora industrije i poljoprivrede, Gospodarske komore Srbije. 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?